Hyra eller rekrytera en supporttekniker
Behöver ni supporttekniker till ert bolag, då har ni kommit helt rätt! Vi har lång erfarenhet av att leverera några av marknadens mest engagerade supporttekniker.
Hyra supporttekniker av Thalamus
Att hyra supporttekniker är ett smidigt sätt att stärka upp kompetensen på ett bolag. Där vi levererar supporttekniker på både korta och långa uppdrag. Allt för att du ska kunna vända dig till ett bolag för alla dina behov inom rollen.
När det kommer till våra supporttekniker lägger vi stor vikt i person och kompetens. Där vi som bolag säkerställer bra anställningsvillkor, ger möjligheter att utvecklas och tiden att förstå våra tekniker. Detta säkerställer att vi har de bästa supportteknikerna på marknaden och kan erbjuda er riktigt vassa tekniker efter ert behov.


Rekrytera supporttekniker av Thalamus
Genom att rekrytera täcker ni upp ett permanent behov av supporttekniker. Här går vi igenom vår rekryteringsprocess för att säkerställa intaget av en supporttekniker för er avdelning, vad är viktigt för att komplettera teamet långsiktig.
Då vi har jobbat med supporttekniker under en lång period har vi ett stort underlag av tekniker. Vi jobbar kontinuerligt för att synas och att säkerställa att vi kan erbjuda de bästa matchningarna. Något som ni kommer märka av när ni använder oss i er rekrytering av supporttekniker, då vi har både erfarenheten och verktygen för att hitta er nästa medarbetare.
Hyrköp en supporttekniker av Thalamus
Är ni osäkra om ni har ett temporärt eller permanent behov av en supporttekniker, varför inte ta de bästa av två världar. Genom att ta in en konsult för att täcker ni både upp behovet så kan ni sedan göra konsulten till en permanent del av ert team.
Då vi känner våra supporttekniker så vet vi vilka som skulle vara intresserade av att jobba som direktanställd och inte som konsult. Här får både konsulten och ni det bästa, då konsulten täcker upp ert behov och ni får chansen att hitta er nästa anställda.

Rekrytering
Intag av supporttekniker
För att kunna säkerställa vår leverans inom supporttekniker så jobbar vi mycket med kontinuerliga intag och säkerställande av IT-kompetens. Där vi utbildar tekniker internt, samarbetar med YH-skolor och headhuntar supporttekniker. Allt för att kunna säkerställa vår leverans utav supporttekniker efter era behov.
Genom att kontinuerligt utveckla supporttekniker och ha en dialog med anställda och potentiella kandidater, täcker vi upp framtida uppdrag. Detta gör att vi kan erbjuda en bredd av tekniker och erfarenheter när ni söker en supporttekniker.
Vi lägger stolthet och en stor del av våra resurser på att säkerställa hela kedjan av supporttekniker och att vara det självklara valet när det kommer till intag av supporttekniker.
Område
Supporttekniker redo för uppdrag
Då supporttekniker är en väldigt bred roll som innehåller flera olika titlar, så krävs det ett bolag som är väldigt nischat inom området för att verkligen kunna leverera på en hög nivå. Detta är något vi jobbar kontinuerligt för att säkerställa.
Genom att alltid marknadsföra oss mot supporttekniker, förstå vad de vill och lista kompetenser samt önskemål. Står vi redo när deras nästa drömjobb som supporttekniker kommer ut. Vi anställer även supporttekniker proaktivt och säkerställer deras kunskaper genom projekt och att jobba internt hos oss.
Allt för att ha supporttekniker redo för uppdrag när ni väl behöver och verkligen kunna matcha person med uppdrag!
Kompetenser supporttekniker
IT-miljöer
Vi jobbar först och främst inom Windows men har även möjligheter att stötta upp i Google Workspace och Linux.
Ärendehanteringssystem
Våra supporttekniker är vana att jobba i varierade ärendehanteringssystem så som ServiceNow, Jira och Zendesk.
IT-kompetenser
Några av de IT-kompetenserna våra supporttekniker jobbar mycket med Active directory, O365, Hårdvara, Mjukvara och Nätverk.

NIVÅER AV SUPPORTTEKNIKER
FIRSTLINE
Första kontakten på företagssupporten och ansiktet utåt. Tekniker som kategoriserar, löser och skickar vidare ärenden till rätt delar av organisationen. En viktig roll för att säkerställa dina anställdas nöjdhet med IT och snabba lösningar på dina IT-problem.
SECONDLINE
Tekniker med större tekniska behörigheter och kunskaper för att lägga tiden på att alla dina supportärenden blir lösta.
ONSITE
När du behöver tekniker på plats så är det en onsite tekniker som behövs, för att täcka upp behoven vid saker som inte kan lösas på distans.